Tiggare

0kommentarer

Jag har under de senaste året byggt upp någon otrolig sympati. Förut tyckte jag tiggare var jobbiga och gav dem aldrig ett endaste lusöre! 
Nu blir jag så ledsen när jag ser en tiggare så det vibrerar inuti mitt lilla hjärta. 
Det finns en tiggare i Borlänge som jag av någon anledning känner lite extra för. Det är hon som brukar sitta utanför systemet! 
Idag köpte jag två stycken frallor för 6kr (de var på rea, 6kr är ingenting). Tänkte att jag skulle ge en av dem till henne och äta en själv på eftermiddagsfikat på jobbet. 
Jag gav henne en av frallorna och hon sa tack och såg ut som hon blev alldeles till sig och förvånad. Jag sa "do you speak swedish?" 
Hon sa "lite tack så mycket tack tack" 
Jag sa "I bought it for you because I know you use to sit here" 
Hon såg helt paff ut och verkade inte veta vad hon skulle säga. Tillslut sa hon undrande "whaaaat?" 
Jag räckte henne impulsivt den andra frallan också och hon sa "no you eat it or you Will be hungry" 
Jag svarade "yeah but i can afford another one" 
Hon tog emot den andra frallan och började gråta lite glädjetårar. 
Jag log och sa "i hope you'll have a Nice day " 
Sen gick jag. 
Nu i efterhand tycker jag hejdåfrasen var jävligt dum... Have a Nice day... Aja hennes dag kanske blev lite bättre än vanligt efter att jag faktiskt gett henne lite bekräftelse och lite att äta! 
Tycker alla borde fundera på hur pass lite som kan betyda så mycket för an annan människa. 6kr är ingenting för mig. Ett vänligt ord är inte jobbigt att säga....
Nästa gång jag ser henne ska jag nog stanna och prata en lite längre stund. 
Stackarn :( 



tiggare bröd pengar människor,

Kommentera

Publiceras ej