wild

0kommentarer

Min mamma har (vad jag tror) ängnat stort engagemang till att få mig att bli en sparare, eller i alla fall att inte bli en slösare. Detta är nog den enda fronten min mamma har totalt misslyckats med mig. Jag är en slösare av denna tid! Jag tycker att pengarna ska rulla och det brukar inte ta lång tid från att pengar kommer in på mitt konto tills att de är borta igen.
Jag har flera gånger försökt ge mig på att spara lite pengar varje månad, men det slutar alltid i att jag "lånar" från sparkontot om jag hittar nått fint jag vill köpa och tänker att "jag sätter tillbaka pengar när jag får nya" vilket faktiskt inte alls går för då blir jag ju en summa pengar kort nästa månad och kan inte heller köpa vad jag vill.
 
Bortsett att jag inte kan spara så har min mamma i alla fall lyckats med att lära mig leva efter en budget, eftersom jag bodde själv på gymnasiet och fick hushålla med pengar som mamma gav mig varje månad.
Min nuvarande budget ser ut så här, "matpengar" "räkningar" "resten till roliga saker". Nu kommer säkert någon tänka "men Amanda, du kommer kanske inte alltid ha pengar så du borde spara till den dagen" men då säger jag "den dagen den sorgen, varför leva snålt hela sitt liv och ha tråkigt istället för att ha roligt när man kan och sen kan man hamna i det där skyddsnätet så kallat arbetsförmedlingen etc. och leva efter snålare budget och ha tråkigt då istället? 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej